Bokszaktraining calorieën, hoeveel verbrand je er?
30 juni 2022 

Bokszaktraining calorieën, hoeveel verbrand je er?

Bokszaktraining calorieën? Bokszaktraining ziet er leuk en uitdagend uit. Maar hoeveel calorieën verbrand je eigenlijk in een bokszaktraining, zodat je jouw doel om af te vallen behaald?

Wil je gelijk aan de slag met het verbranden van calorieën, boek dan nu je Try-Out bokszaktraining! Als het gaat om afvallen, komt het neer op twee pijlers, voeding en lichaamsbeweging.

Voeding

Het maakt niet uit welk type dieet je volgt, als je geen calorietekort hebt, verlies je geen vet. Calorisch tekort betekent dat je minder calorieën consumeert dan je verbrandt of dat je juist méér calorieën verbrandt dan je consumeert.

Met andere woorden, om af te vallen moet je …

  • ofwel minder eten en je huidige fysieke activiteit behouden
  • of je fysieke activiteit verhogen en je calorie-inname behouden
  • of beide tegelijkertijd om het proces te versnellen

Bij STERK helpen we je om je dagelijkse caloriebehoefte te identificeren en bieden we je een hulpmiddel waarmee je je dagelijkse consumptie kunt controleren.

Lichaamsbeweging

Bokszaktraining is een goede oplossing om calorieën te verbranden en dus gewicht te verliezen. Je voert constant, in hoog tempo met korte pauzes, combinaties uit op de bokszak. Het totale aantal calorieën dat je kunt verbranden tijdens een bokstraining is afhankelijk van je gewicht en de intensiteit van de training. Als we toch wat cijfers zouden noemen dan kun je met bokszaktraining ongeveer tussen de 450 en 600 calorieën verbranden.

Wanneer je deelneemt aan een bokszaktraining richt je je op het verbeteren van je conditie en je spieruithoudingsvermogen. Conditieverbetering betekent dat je het vermogen van je longen om meer zuurstof op te nemen en te gebruiken verbetert. Spieruithoudingsvermogen is het vermogen om de spier regelmatig en gedurende lange tijd onder belasting te kunnen samentrekken. Spieruithoudingsvermogen neemt toe door langdurig veel herhalingen te doen bij een lage belasting. Hierdoor vormen zich nieuwe bloedvaatjes in het spierweefsel, waarmee een betere af- en aanvoer van energie, voedings- en afvalstoffen mogelijk wordt. Je krijgt meer energie en kunt prestaties langer volhouden.

Lees ook "Waar is bokszaktraining goed voor?" en "Is bokszaktraining krachttraining?"

 👉 Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben over bokszaktraining neem dan contact op.