STERK Trainingen

Wat is STRENGTH Training precies?

STRENGTH Training betekent dat je heel gericht leert om op een bepaalde manier te trainen zodat je gaat voelen hoe je tijdens de oefening kunt focussen op de juiste spieren en uitvoering. Hierdoor train je veel effectiever en ontwikkel je gegarandeerd, in minder tijd, een krachtiger lichaam. STRENGTH Trainingen worden op elk niveau en aan verschillende doelgroepen gegeven, zo zorgen we ervoor dat de groep gelijkwaardig is en de kwaliteit van de training hoog blijft.

STRENGTH BASIC 

Een training voor mensen die starten met (kracht)trainen of het fijn vinden om op een rustiger tempo, op hun eigen niveau met krachttraining bezig te zijn. De focus ligt op krachtopbouw en het aanleren van de juiste technieken. Je traint in een rustig tempo, met lage intensiteit en lichte gewichten. STRENGTH BASIC maakt je sterker en fitter. Elke maand staan er vier krachtoefeningen centraal die de hele maand terugkomen. Hierdoor leer je heel goed de juiste techniek en boek je progressie in je training. Een sterker lichaam voorkomt blessures en geeft meer energie in het dagelijks leven.

STRENGTH ADVANCED

Een training voor mensen met (enige) ervaring met krachttrainen. De focus ligt op krachtopbouw en het aanleren van de juiste technieken. De intensiteit is gemiddeld tot hoog en de gewichten worden opgebouwd. STRENGTH ADVANCED maakt je sterker en fitter. Elke maand staan er vier krachtoefeningen centraal die de hele maand terugkomen. Hierdoor boek je progressie in je training, kan je steeds wat meer gewicht aan en word je sterker. De training wordt telkens afgesloten met zo’n 10 minuten HIIT zodat ook je hartslag even piekt!

STRENGTH YOUNGSTERS

Een training speciaal voor jongeren van 12 tot 16 jaar, startend of ervaren met trainen. Er wordt getraind in kleine groep (op eigen niveau) onder begeleiding van een ervaren STERK Trainer. STRENGTH YOUNGSTERS is een waardevolle ondersteuning voor andere sporten. Het verbetert de explosieve spierkracht en conditie. Er wordt speciaal getraind op flexibiliteit/mobiliteit en het sterker maken van de rompspieren. Elke beweging van het lichaam begint vanuit de rompspieren. Deze stelt het lichaam in staat goed en veilig te presteren, zowel in kracht als in coördinatie. Met de juiste training word je sterker door verbetering van je coördinatie en techniek en het vergroot je algehele fitheid!

POWER CIRCUIT TRAINING

Een training voor iedereen. De focus ligt op krachtopbouw én het uithoudingsvermogen. Je traint op je eigen niveau met het gewicht dat bij je past. In de training wordt gebruik gemaakt van verschillende attributen zoals; Barbells, Dumbells, Schijven en eigen lichaamsgewicht. De focus ligt vooral op het maken van meerdere herhalingen en met licht gewicht. POWER CIRCUIT Training is leuk, afwisselend en ideaal voor het behoud van je spiermassa en uithoudingsvermogen. 

MOBILITY TRAINING

Voor iedereen die zijn of haar flexibiliteit en mobiliteit wil verbeteren. De focus is op het trainen van de flexibiliteit van je spieren. De flexibiliteit van het lichaam wordt bepaald door de spieren en de mobiliteit bepaalt de bewegingscapaciteit van de gewrichten. Een goede mobiliteit betekent dat je een optimale bewegingsvrijheid (range of motion) hebt in je gewrichten en hierdoor functionele (dagelijkse) bewegingen zonder problemen uitvoert. Je voert de bewegingen gecontroleerd uit binnen je eigen bewegingsvrijheid. Het trainen van flexibiliteit gebeurt door de spieren te rekken (statisch stretchen). Wanneer de gewrichten van het lichaam beschikken over een goede en grote range of motion dan worden prestaties beter en is de kans op een blessure veel kleiner! Tijdens de training wordt vaak gebruik gemaakt van foamrollers. Door regelmatige MOBILITY TRAINING naast je krachttraining voorkom je stijfheid en verkorte spieren.

STRENGTH & CONDITION

Een training voor mensen met (enige) ervaring met (kracht)trainen. De focus ligt op krachtopbouw én het uithoudingsvermogen. De eerste helft van de training staat in het teken van kracht. Er wordt gebruik gemaakt van samengestelde oefeningen zoals Squat, Deadlift en Bench Press, waarbij je meerdere spiergroepen tegelijkertijd traint. De herhalingen liggen wat lager waardoor er hoger gewicht gebruikt wordt. De tweede helft train je je uithoudingsvermogen. De gewichten zijn lichter, meer herhalingen en meer op tempo. Er wordt veel gebruik gemaakt van natuurlijke bewegingen zoals duwen, trekken, rennen, springen. STRENGTH & CONDITION is explosief met hoge intensiteit. De oefeningen zijn wel op eigen niveau mee te doen.